جهت دریافت قیمت دقیق و تخفیف تماس بگیرید
لوگوی برند فلوک

رطوبت سنج جامدات

رطوبت سنج جامدات مانند رطوبت سنج و دما سنج هوا می باشد با این تفاوت که با قرار دادن یک بخش فیزیکی روی سوژه رطوبت آن را اندازه گیری می کند.

رطوبت سنج جامدات چیست؟

 دستگاهی است که می تواند رطوبت چوب و سایر محصولات ساختمانی را اندازه گیری و نمایش دهد.

رطوبت اجسامی از جمله: گچ، پنل های چوبی، بتون و… را می توان به وسیله این دستگاه  اندازه گیری کرد.

کاربرد دستگاه رطوبت سنج جامدات در کجاست؟

برای شناسایی رطوبت چوب، دیوارها و یا سایر مصالح ساختمانی، جهت جلو گیری از خسارات ناشی از رطوبت زیاد و یا مجاورت با آب و رطوبت می توان از این دستگاه استفاده کرد. رطوبت سنج ها در کارخانجات مبلمان سازی و بازسازی، کارخانجات جهت خشک کردن چوب، بازرسی ساختمان و مبارزه با آفات، کنترل رطوبت زغال سنگ جهت محاسبه دقیق وزن و… از این دستگاه استفاده کرد.

کاربرد رطوبت سنج

انواع رطوبت سنج  و طرز کار آن

رطوبت سنج جامدات به دو نوع تقسیم می شوند:
پراب مخرب (نفوذی) و پراب غیر مخرب (غیر نفوذی)
رطوبت با پراب مخرب، رطوبت اجسام را به وسیله پراپ پین مانند اندازه گیری می کنند. بدین صورت پین ها مستقیما داخل جسم  فرو (5 میلی متر) می شود و اندازه گیری کرده و به صورت نموداری و یا عددی نمایش می دهند.
این رطوبت سنج با پراب غیرمخرب، که به صورت غیر نفوذی در جسم بلکه به صورت لمسی با جسم عمل اندازه گیری را انجام می دهند و گاها به همراه IR ترمومتر ها ساخته شده اند که کاربری آسان تری را برای کاربر فراهم آورده اند.
واحد اندازه گیری رطوبت برای هر جسم نسبت به جسم دیگر متفاوت است. بعضی از اجسام را می توان با درصد نشان داد و برای بعضی دیگر از مقیاس 0 الی 100 استفاده می کنیم که 100 میزان حد اکثر  رطوبت و 0 میزان حد اقل رطوبت می باشد. تعدادی از دستگاه ها با استفاده از 3 شاخص خشک، مرطوب و خیس کار را برای  کاربر بسیار ساده می کنند.
یکی از بهترین رطوبت سنج های موجود در بازار رطوبت سنج مدل 971 فلوک می باشد. برای کسب اطلاعات و خرید این محصول اینجا کلیک کنید.
‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *